English
Search icon
5 Ноември 2019, вторник

Мирослав Вичев пред в. КАПИТАЛ: БОРИКА ще предлага платежни услуги за фирми и граждани

Мирослав Вичев пред в. КАПИТАЛ: БОРИКА ще предлага платежни услуги за фирми и граждани

- Какви са впечатленията ви от интернет и мобилното банкиране в България? Колко добри/надеждни/удобни за ползване са системите, внедрени в банките?

По мое мнение банките правят необходимото и полагат усилия в тази посока. Към момента повечето банки имат мобилни решения, които отговарят на изискванията за надеждност и сигурност. Разбира се, в бъдеще надеждността и сигурността ще се обуславят от промените в PSD2, влезли в сила от 14.09.2019 г. и изисквания за SCA – Strong Customer Authentication.

- Защо според вас потребителите не са достатъчно активни в използването на функционалностите на интернет и мобилното банкиране? И какви са наблюденията ви за активността на потребителите? Какви са прогнозите ви?

Не съм съгласен, че потребителите не са активни в ползването на мобилното и интернет банкиране. Потребител, който има мобилно банкиране е толкова активен, колкото му се налага. По-скоро броят на клиентите, които го ползват, не е голям, макар че и това вече се променя, тъй като в последните години броят клиенти, ползващи мобилно и интернет банкиране, рязко се увеличи. Смятам, че в това отношение България не отстъпва на останалите държави в Европа.

- Какви нови технологии да очакваме да се появят на банковия пазар в България през следващата година, които ще са от полза и за потребителите, и за банките?

Ревизираната Директива за платежни услуги (PSD2) ще доведе до засилване на конкуренцията и равнопоставеността в бързо променящата се среда на пазара на платежните услуги. Въвеждането на новите платежни услуги по иницииране на електронни плащания и предоставяне на информация за платежни сметки, достъпни онлайн, представлява съществена промяна във финансовия пазар, налагайки възможността и трети лица – лицензирани доставчици на платежни услуги, да имат достъп до информация за услугите за платежни сметки, предоставяни от банките.

Потребителите ще могат да се възползват от по-голям избор и повече конкуренция на пазара на платежните услуги. Същевременно с приетите по-високи стандарти за сигурност при електронните плащания клиентите ще могат да ползват иновативните услуги и разплащания, предлагани онлайн.

През следващите години БОРИКА АД планира да заеме своето място сред финтех компаниите, предлагащи платежни услуги за фирми и граждани, благодарение на новата си услуга InfoPay, която ще се яви естествен наследник на вече предлаганата от нас услуга Инфобанк. Както знаете, БОРИКА разшири лиценза си за платежна институция с точките от Закона за платежните услуги и платежните системи (ЗПУПС), които й дават възможност да предлага тези услуги. Целта на платежната институция БОРИКА е чрез новия продукт да се предложи и осигури на клиентите бърз и лесен достъп до техния финансов профил, за да могат във всеки един момент, през една точка, да разполагат с обобщена информация за своите наличностите и движения по сметките, открити във всички банки в страната. Втората цел е осигуряването на възможност на ползвателите на платежни услуги чрез InfoPay да нареждат електронни плащания към контрагенти, да пазаруват стоки и заплащат услуги през уеб сайтове на търговци, без да е необходимо ползването на платежна карта.

Източник: в. КАПИТАЛ

Други новини

 Пред сп. Forbes: Отвореното банкиране в ERP системите - катализатор за бизнес ефективност
14 Януари 2025, вторник

Пред сп. Forbes: Отвореното банкиране в ERP системите - катализатор за бизнес ефективност

БОРИКА и FTS дигитализират и оптимизират процесите в ERP сиситемите с услугата InfoPay...

Научете повече
 Пред в. Банкеръ: Централизираното решение предпазва банки и клиенти от финансови измами
6 Януари 2025, понеделник

Пред в. Банкеръ: Централизираното решение предпазва банки и клиенти от финансови измами

Статистиката за глобалните измами при онлайн плащанията са стряскащи, като се очаква загубите да достигнат до 362 млрд. долара за периода 2023 – 2028 г...

Научете повече
Р. Димитров пред сп. BGlobal: Централизирано решение намалява финансовите измами при безкасовите плащания
9 Декември 2024, понеделник

Р. Димитров пред сп. BGlobal: Централизирано решение намалява финансовите измами при безкасовите плащания

Над 15 доставчици на платежни услуги използват anti-fraud услугата на БОРИКА, през която минават над 1,5 млн. трансакции дневно...

Научете повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни