English
Search icon
19 Февруари 2020, сряда

Системата за електронни бюджетни плащания СЕБРА навърши 19 години

Системата за електронни бюджетни плащания СЕБРА навърши 19 години

На днешната дата, точно преди 19 години, е внедрена системата за  електронни бюджетни плащания СЕБРА.

Тя представлява централизирана система за обслужване на плащанията на бюджетните организации, включени в системата на Единната бюджетна сметка. Изградена е съгласно Указание на БНБ и МФ за обслужване на сметки на бюджетни организации и бюджетни плащания.

“Идеята за изграждането на СЕБРА дойде от Международния Валутен Фонд през 2000 г. Консултант, изпратен от Фонда, препоръча създаването на  Единната  сметка в Националната банка за събиране, съхраняване, разплащане и отчитане на средства и плащания на бюджетни предприятия с цел извършване и контролиране на плащанията на бюджетните предприятия, в определените им лимити”, разказва Димитрушка Ташева, която е сред специалистите с водеща роля в създаването на СЕБРА от самото начало на проектирането  на системата.

Първоначално в СЕБРА са включени общо четири бюджетни организации (т.нар. първостепенни разпоредители). Това са Министерството на отбраната, Националният съвет за радио и телевизия, президентството и Конституционният съд. Според данните от архива на “Банксервиз”, през първия ден – 19 февруари 2001 г, е било извършено само едно плащане по новата система. През седмицата новият ред за плащания е набирал постепенно скорост, което е увеличило и броя на извършените транзакции - във вторник плащанията са били 15, в сряда - 23, и т.н. По принцип системата е проектирана така, че да може да обслужва до няколко хиляди плащания дневно.

Към момента общият брой на бюджетните организации, включени в СЕБРА е 5163, а броят на плащанията, преминали през нея за 2019 г. надхвърля 3 млн.

Повече информация и интересни данни за СЕБРА можете да прочетете в статията на сп. CIO, по повод 10-тата годишнина на услугатa. 

Други новини

Квалифицираният електронен подпис B-Trust вече с доставка до адрес, без необходимост от явяване в офис
17 Юли 2024, сряда

Квалифицираният електронен подпис B-Trust вече с доставка до адрес, без необходимост от явяване в офис

Идентификацията на клиента се осъществява дистанционно през електронния магазин на БОРИКА, а доставката...

Научете повече
16 Юли 2024, вторник

Търговският офис на БОРИКА в град Ловеч с нова локация

От 22 юли, понеделник, клиентите ще бъдат посрещани на адрес: ул. „Цачо Шишков“ № 38, партер...

Научете повече
Вече близо 3000 търговци могат да се възползват от готовите е-commerce решения на БОРИКА
27 Юни 2024, четвъртък

Вече близо 3000 търговци могат да се възползват от готовите е-commerce решения на БОРИКА

Делът на e-commerce търговците и плащанията в интернет расте с всяка изминала година, а с тях и необходимостта от семпли и гъвкави решения...

Научете повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни