English
Search icon
19 Февруари 2020, сряда

Системата за електронни бюджетни плащания СЕБРА навърши 19 години

Системата за електронни бюджетни плащания СЕБРА навърши 19 години

На днешната дата, точно преди 19 години, е внедрена системата за  електронни бюджетни плащания СЕБРА.

Тя представлява централизирана система за обслужване на плащанията на бюджетните организации, включени в системата на Единната бюджетна сметка. Изградена е съгласно Указание на БНБ и МФ за обслужване на сметки на бюджетни организации и бюджетни плащания.

“Идеята за изграждането на СЕБРА дойде от Международния Валутен Фонд през 2000 г. Консултант, изпратен от Фонда, препоръча създаването на  Единната  сметка в Националната банка за събиране, съхраняване, разплащане и отчитане на средства и плащания на бюджетни предприятия с цел извършване и контролиране на плащанията на бюджетните предприятия, в определените им лимити”, разказва Димитрушка Ташева, която е сред специалистите с водеща роля в създаването на СЕБРА от самото начало на проектирането  на системата.

Първоначално в СЕБРА са включени общо четири бюджетни организации (т.нар. първостепенни разпоредители). Това са Министерството на отбраната, Националният съвет за радио и телевизия, президентството и Конституционният съд. Според данните от архива на “Банксервиз”, през първия ден – 19 февруари 2001 г, е било извършено само едно плащане по новата система. През седмицата новият ред за плащания е набирал постепенно скорост, което е увеличило и броя на извършените транзакции - във вторник плащанията са били 15, в сряда - 23, и т.н. По принцип системата е проектирана така, че да може да обслужва до няколко хиляди плащания дневно.

Към момента общият брой на бюджетните организации, включени в СЕБРА е 5163, а броят на плащанията, преминали през нея за 2019 г. надхвърля 3 млн.

Повече информация и интересни данни за СЕБРА можете да прочетете в статията на сп. CIO, по повод 10-тата годишнина на услугатa. 

Други новини

На 8 октомври, вторник, търговският офис на БОРИКА в Търговище ще бъде с ограничени функции
8 Октомври 2024, вторник

На 8 октомври, вторник, търговският офис на БОРИКА в Търговище ще бъде с ограничени функции

Причината е планирано прекъсване на електрозахранването до 16:00 ч...

Научете повече
На 2 октомври, сряда, търговският офис на БОРИКА в Бургас ще бъде с ограничени функции
30 Септември 2024, понеделник

На 2 октомври, сряда, търговският офис на БОРИКА в Бургас ще бъде с ограничени функции

Причината е планирано прекъсване на електрозахранването до 17:00 ч...

Научете повече
БОРИКА и OмегаСофт си партнират в полза на дигитализацията на Човешките ресурси
9 Септември 2024, понеделник

БОРИКА и OмегаСофт си партнират в полза на дигитализацията на Човешките ресурси

Двете компании предлагат съвместно решение за Електронно трудово досие, което ...

Научете повече

Свържете се с нас

Централно управление

София 1612
бул. "Цар Борис III" №41
и-мейл: office

Вижте всички офиси



Последвайте ни:

Имате запитване

Вашето запитване беше изпратено успешно!
Въвели сте некоректни данни. Моля, опитайте отново!


* Всички полета са задължителни